# Kapitola 9 - Staniž se

Rituální Magie

Na obecné úrovních se magická energie chová jako mystická forma elektřiny. Dodržuje určité zákony, je zřídka statické a pohybuje se po cestách nejmenšího odporu. Tuto energii přenáší potrubí známé jako Leyovy čáry a předměty, jako jsou čarodějnické hole, které jsou schopné pojmout magický náboj.

Kromě této technické úrovně však podobnost končí. To, co ovlivňuje odliv a tok magie, je složitější než elektroinstalace obalená gumou -- jsou to pomíjivé prameny živé vůle. Vášeň a víra jsou její vodiči, apatie a nevědomost její izolátory. A když je využito, to, čeho je tato energie schopna, může být bez nadsázky považována za úžasnou.

Velká část magie, se kterou se setkáte, je již rozdělena mezi různé bytosti, které obývají svět, ve kterém žijete, a tuto sílu užívají tak, jak to s malými odchylkami odpovídá jejich povaze. Upíři mají svoji sadu společných schopností; vyslanci mocných pracují rozpoznatelným způsobem s vůlí svého patrona. Různé pláště v této hře odrážejí běžné projevy magických schopností, které s největší pravděpodobností uvidíte.

Avšak dokonce i mezi těmi, co vzbuzují magický respekt, přijde čas, kdy se snaží dosáhnout větší moci. K překročení toho, co poskytuje plášť, je třeba proniknout do energie vesmíru a nasměrovat ji pouhou silou vůle a zformovat ji k požadovanému výsledku. To s sebou nese rizika, ale také příslib odpovídající odměny.

Pro účely hry budeme tento proces nazývat rituální magie a zde uvádíme pravidla a pokyny pro provádění rituální magie. Používejte je riziko vlastní postavy.

# Rituální magie

Čarodějové Bílé Rady jsou v rituální magii údajně nejzkušenější. O rituál se ale může pokusit každý s odpovídajícím přístupem k nadpřirozené moci, ať už prostřednictvím Nadpřirozeného pláště nebo skrz vyšší rozsah (strana 182) nebo za pomoci dočasné úmluvy se sponzorem (strana 175). Pokud jsi zoufalý. Chci říct, ZOUFALÝ.

# Provádění rituální magie

Ve vztahu k naší hře existují dva způsoby, zacházet s rituální magií.

První je zřejmý: použijte pravidla běžné akce. Mnoho plášťů sebou nese široké možnosti ztvárnit standardní herní akce jako magické a pravidlo rozsahu (strana 182) poskytnutuje určité výhody, které nabízí prostor pro vynucení interpretace takové akce, oproti akci smrtelníka snažícího se dosáhnout stejného cíle.

ZZZ Stejně můžete chápat, že požadovaný efekt lze snadno modelovat pomoci standradních výsledků herních akcí. Například, kouzleníkova ochrana budovy může být reprezentována akcí vytvoření výhody (nebo za pomoci více akcí, pokud má kouzelník dostatek času na přípravu) a vyvoláním aspektu, kdykoli je vliv ochrany relevantní. Pokud postava touží po dosažení jednoduchého cíle (např. vystopování cíle), použijte akci překonání. Souboj vůlí s vyvolanou entitou může být konfliktem mezi čarodějem a touto entitou; jedinou změnou je kontextová interpretace zranění a vyřazení.

Někdy však spojitosti nejsou tak jasné: účinek, který si přejete, lze lépe popsat jako dočasný přístup k triku nebo stavu s požadovaným efektem, něco silnějšího nebo zcela odlišné od toho, co postava normálně zvládne. V takovém případě považujte tuto situaci za plnohodnotné rituální kouzlo a použijte systém popsaný na následujících stránkách.

Tvorové, kteří sponzorují rituály ŽIJÍ pro zoufalé nebo bezohledné smrtelníky.

ZZZ Najít český ekvivalent "Když ses do něčeho pustíš, tak to dokonči nebo to špatně skončí. "In for a Penny, In for a Pound"

Sponzorství je ošidný způsob, jak získat magické palivo pro rituální kouzlo. Jakákoli bytost s dostatečnou mocí může sponzorovat váš rituál. Měli byste k takové pomoci přistupovat opatrně, protože jen málokdo takovu pomoc nabízí jen tak a nikdo tak nečiní, aniž by nežádal určitou cenu. Pokud je rituál jediným možným řešením problému a sponzor je jedinou metodou jeho provedení, vyjednávejte moudře a nenechte své dluhy přetrvávat. Bez ohledu na naléhavost vaší situace zajistěte, aby byly všechny podrobnosti sponzorství jasně a výslovně uvedeny: připomeňte, že zejména feyové dodržují literu zákona. Na konec, vězte, že zapojení sponzora do rituálního kouzla vyzívá k seznámení se s uvedeným sponzorem a uvolnění její cesty k dalšímu kontaktu s nabídkami moci výměnou za laskavosti. Taková cesta je vydlážděna petrklíči a dobrými úmysly.

Stačí říct NE sponzorství!

# Co je rituální kouzlo?

Herně je úspěšné rituální kouzlo reprezentováno dočasnými účinky triku a/nebo stavu, které modelují daný magický efekt. Potenciální výstupy jsou téměř neomezené -- jedno může zkopírovat jakoukoliv schopnost některého z plášťů v této knize, nebo vymyslet novou dle vlastních představ podle instrukcí na straně 114. Obecně platí, že požadované výstupy mají tendenci točit se kolem pár obvyklých témat:

  • Dočasné poskytnutí nadpřirozené výhody
  • Definování podmínek nadpřirozeného paktu nebo dohody
  • Očarování předmětu zvláštní schopností pro vyřešení konkrétního problému
  • Vedchnout místu nadpřirozený charakter
  • Obtěžování nebo ublížování ostatním na dálku
  • Získání přístupu k informacím, které by jinak nebylo možné se naučit
  • Přivolávání bytostí z Nikdynikdy

Obecně platí, že pokud Vypravěč usoudí, že požadovaný efekt, který popisujete, nejlépe vyjádří jeden nebo více triků nebo stavů, je tato akce rituálním kouzlem.

Příprava a provádění rituálních kouzel vyžaduje čas a energii a nesmí být nikdy prováděna lehkovážně.

# Hlavní předpoklad: víra

Žádné kouzlo nemůžete seslat, pokud pochybujete o svých schopnostech nebo o svém záměru. Vaše zásady a přesvědčení se musí také shodovat s povahou a záměrem kouzla, jinak je téměř nemožné se dostatečně soustředit nebo koncentrovat na zdárný výsledek. Rituální magie je jen zřídka volbou pro netrénované nebo pro smrtelníky bez přístupu ke zdroji nadpřirozené síly. Obyčejný smrtelník je od mala vychováván v tom, aby byl vůči existenci magie skeptický a je náročné tento stav napravit.

I když je člověk obeznámen s mystickými a je mu otevřen, mohou v závislosti na účelu rituálu existovat potenciální a silné bariéry. Obecně magie nikdy nereaguje na někoho, kdo jedná proti její povaze. Pro soucitné lidi je obtížné proklínat nebo magicky ublížit druhému. Ti, kteří se rychle rozčílí, zjistí, že jejich magie mění směr k destruktivním koncům. Výjimky se obvykle dějí v důsledku extrémního stresu nebo hluboké zášti vůči konkrétnímu jednotlivci nebo skupině.

Ve hře by tedy měli Vypravěč a hráč zkontrolovat aspekty postavy a současnou situaci s ohledem na požadovaný účinek, aby zjistili, zda je víra postavy dostatečně silná, aby ospravedlnila svůj pokus o rituál. Pokud má být efektem pro cíl příjmá újma nebo vážné nepříjemnosti, měl by být tento cíl nebo přidružená skupina uveden jednom z aspektů postavy jako předmět nenávisti; rituál by měl být v souladu s aspekty představujícími osobní filozofie postavy. Pokud je záměrem rituálu přivolávat na pomoc entitu, měla by mít postava aspekt, který je v souladu s principy této entity nebo naznačuje přímý vztah.

Pokud postava nemá požadovaný vztah nebo nenavrhe, že hráč přehodnotí rituál tak, aby lépe odpovídal étosu postavy hráče, může Vypravěč uložit komplikace (strana 173).

# Jak provedu rituální kouzlo?

Rituální magie zahrnuje čtyři herní kroky:

  • Krok první: Pojmenujte efekt. Stručně vyjádřete požadovaný výsledek, dokud nebudete vy a Vypravěč spokojeni.
  • Krok druhý: Popište účinek. Sestavte triky a stavy, které potřebujete k naplnění cíle celého rituálu.
  • Krok třetí: Připravte kouzlo. Proveďte akci překonání vhodným přístupem a určete správnost svých příprav.
  • Krok čtvrtý: Zaplaťte náklady. Udělejte vše, co je nutné k provedení rituálu.

Úspěšné dokončení těchto kroků vám umožní využívat efekty rituálu ve hře.

# Pojmenujte efekt

Měli byste být schopni konkrétně v jedné nebo dvou větách uvést požadovaný výsledek z hlediska hry. Vypravěč by měl hráče vést k jasné konkrétnosti a zaznamenat všechny otázky, rizika nebo problémy spojené s rituálem a určit, zda je požadovaný efekt dosažitelný běžnými akcemi hry nebo zda by mohl být lépe vyjádřen jako milník.

Nejsem čaroděj, ale trochu jsem se zde ztratil. Ambiciózní cíle vyžadují určitou míru složitosti. To znamená, že v této kapitole najdete několik praktických příkladů.

# Popiště účinek

Pravidla pro efekt kouzla vytvoříte kombinací efektů řady standardních triků a stavů, kombinujete jich tolik, kolik potřebujete, dokud nepopíšete herně všechny stránky efektů vašeho rituálu.

Pokud váš rituál uděluje nebo vyžaduje stav, musíte určit, zda je pomíjivý, dočasný nebo trvající, a také to, za jakých okolností se stav spouští a jak dlouho jeho účinky trvají. Pokud váš rituál poskytuje triky, měli byste si poznamenat, kolik normálních triků nebo výhod odpovídající hodnotě triků jste museli použít ke ztvárnění kouzla.

# Připravte kouzlo

Pro přípravu rituálního kouzla se obvykle používá přístupu Soustředění, ačkoli Vypravěč může zvážit i jiné návrhy týkající se vhodnosti jiného přístupu. Aby PH mohla použít požadovaný přístup, může být také požádáno, aby zaplatila dodatečné náklady, bez ohledu na výsledek rituálu.

Ať tak či onak, PH provede akci překonání proti opozici na základě počtu stavů a triků spojených s rituálem:

  • +2 za každý trik nebo pomíjivý stav
  • +3 za každý dočasný stav
  • +4 za každý trvající stav

Pokud se vám opozice, kterou chcete překonat, zdá být vysoká, vězte, že pokud se vám hod nepodaří, neznamená to, že se rituál neprovedete; pouze to stanoví, kdo v dalším kroku zvolí povahu požadovaných nákladů na rituál.

# Zaplaťte výdaje

Jak poznamenal čaroděj Dresden v jednom z prvních případů, neexistuje nic jako oběd zdarma. V tomto posledním kroku dáváme tuto pravdu jasně najevo.

Náklady závisí na počtu stavů a/nebo triků nutných pro rituál:

  • Každý trik nebo pomíjivý stav vyžaduje jeden náklad
  • Každý dočasný stav vyžaduje dva náklady
  • Každý trvalý stav vyžaduje tři náklady

Hráči provádějí platby přijímáním narativních komplikací nebo utrácením zdrojů své postavy.

Kdo tyto náklady vybere, je dáno výsledkem vašeho hodu na přípravu rituálu. Pokud uspějete se stylem, vyberete si všechny vy. Pokud uspějete, vyberete si všechny kromě jedné. Pokud nastala remíza, vy a Vypravěč se střídáte při výběru nákladů, přičemž Vypravěč začíná. Pokud jste neuspěli, vybere všechny náklady Vypravěč.

# Přijmutí komplikací

Náklady můžete vybírat z několika kategoriích komplikací; každá komplikace zaplatí jeden náklad.

  • Čas: Provedení rituálu trvá déle, než jste čekali, a tak se situace, které čelíte, zhorší nebo někdo bude mít příležitost získat proti vás výhodu. Rituál dokončíte včas, aby byl k něčemu užitečný, ale bude to taktak.
  • Přísady: Než budete pokračovat v rituálu, musíte si pořídit vzácnou přísadu nebo běžnou přísadu s omezenou dostupností. Mezi příklady lze zařadit silnější symbolický odkaz na cíl, sofistikovanější rituální ozdoby nebo neznámé vědění, které v současné době nemáte.
  • Asistence: Vyžadujete pomoc určitého PV nebo frakce mimo vaši obvyklou síť kontaktů, například odborníka na určitý druh magie. Musíte je přesvědčit, aby vám pomohli, a můžete riskovat, že budou chtít naoplátku nějakou laskavost.
  • Zvláštní okolnost: Rituál musí být dokončen na konkrétním místě nebo v určitém čase nebo za určitých okolností, jako je úplněk, bouře nebo přírodní katastrofa, a musíte nějak zajistit, že budete připraveni, až okolnosti nastanou.
  • Pozornost: Provedení rituálu přitahuje nežádoucí a neblanou pozornost. Tato strana, ať už je to kdokoli, se bude okamžitě snažit pro vlastní prospěch zasahovat nebo se plést do vašich záležitostí.
  • Změněný efekt nebo nedostatek: Musíte revidovat efekt, aby zahrnoval závažnou komplikaci, slabost nebo nedostatek nebo se změnilo fungování kouzla ve váš neprospěch.

Mnoho komplikací vyžaduje, abyste ke zjištění zda byly splněny odehráli celé scény; tak je zamýšleno. Čím ambicióznější je sesilatelovo kouzlo, tím náročnější je daný akt rituální magie, tím více rituál pohltí život sesilatele. Extrémně silný rituál se může stát předmětem celého scénáře nebo dokonce příběhového oblouku.

# Utrácení zdrojů

Podle uvážení Vypravěče platí, že označení dočasného nebo trvajícího stavu zaplatí jeden náklad kouzla. Volba trvajícího stavu před dočasným stavem nepřináší žádné další výhody; takové jsou požadavky vesmíru. Musíte zdůvodnit, jak označení stavu pomáhá rituálu. V případě označení Zadlužení nebo jiných stavů s více políčky by mělo být na zaplacení jednoho nákladu vyžadováno označení dvou nebo tří políček -- v případě pláště Čistého Smrtelníka více.

Výběr nákladů za rituální magii je podobné hře, kdo bude mít poslední slovo, takovou si ve většině situací souvisejících s pravidly užívá Vypravěč. Vyjasněte si prosím všechny náklady, které nějak snižují váši radost ze hry, a nikdy se navzájem nešikanujte. Není to hezké.

# Jak dlouho potrvá moje rituální kouzlo?

Pokud je účinek rituálu reprezentován stavem, zotavení z tohoto stavu kouzlo ukončí. Pokud jsou výsledkem efekty triku, musíte do konce scénáře deklarovat, ve které scéně svůj rituál používáte; z těchto triků těžíte po celou dobu trvání takové scény nebo do bodu dalšího významného změny. Vypravěč by měl být při rozhodování o trvání flexibilní; pokud jedna scéna ústí přímo do druhé, může povolit, aby účinky kouzla pokračovaly.

# Různé okolnosti

Kolem rituální magie může vyvstat řada situací; nejčastější jsou uvedeny zde.

# Pomocníci

Jiné postavy mohou sesilatelovi v rituálu pomoci dvěma způsoby: poskytnout bonus k týmové práci +1 k hodu na přípravu nebo dobrovolně zaplatí jeden nebo více nákladů. Jedna postava nemusí poskytovat oba typy pomoci, ale několik pomocníků si může rozdělit povinnosti tak, jak považují za vhodné.

# Skupiny jako cíle

Zaměření rituálního kouzla na více než jednu osobu nebo místo je extrémně komplikované. Symbolické spojení, které je pro takové kouzlo vyžadováno, musí být pro všechny členy skupiny významné a stějně rezonovat. Nejznámějším příkladem tohoto společného spojení je prokletí pokrevní linie, které vyžaduje obětování jednoho člena takové linie, aby mohli být zaměřeni všichni jeho potomci nebo předci. Nedostatečná investice do společného pouta způsobí podobně nevyvážené účinky.

Pro účely hry by tedy měl Vypravěč jako předpoklady pro každý takový rituál stanovit minimálně komplikace přísady a asistence a měl by zůstat přísný a neoblomný, pokud jde o obtíže s naplněním různých nákladů rituálu.

# Scény komplikací a stimulace

Pokud má váš rituál několik komplikací, které vyžadují odehrání několika scén, může se vám nechtěně stát, že se ostatní hráči budou nudit, zvláště pokud jejich postavy nejsou do rituálu nebo jeho následků zapojeny. Vypravěč by měl zvážit běh scén mezi rituálem a kolem něj, aby měl každý co dělat. Dobrým způsobem, jak zapojit celou skupinu, je přesvědčit ostatní PH, aby pomohly nést náklady rituálu.

# Mystické podvádění

Jak lidská přirozenost naznačuje, lidé vždy hledají prostředky, jak obejít nebo překonat zde uvedená omezení. Nadpřirozený svět má spoustu sil a entit, jejichž schopnosti se blíží božským, a které rády poskytnou svou sílu zoufalým, důvěřivý nebo oběma.

PH může, dle uvážení Vypravěče, souhlasit s uzavřením smlouvy s nadpřirozenou entitou, která obstará náklady místo sesilatele, často je označována jako sponzor. Výsledkem takové dohody je získání dluhu, přičemž jsou označeny dvě políčka Zadlužení za každý zaplacený náklad. Jakmile sesilatel svůj dluh splatí, vyčistěte tento stav.

Taková smlouva může umožnit postavě s pláštěm Čistého Smrtelníka provést rituál. Mocnosti mají tendenci od takových smrtelníků požadovat mnohé, jak Faust dobře ví -- taková dohoda znamená, že smrtelná postava označí všechny políčka stavu Zadlužení.

# Příklady rituálu ve hře

# Stopovací kouzlo

Sean McAvoy chce pomoci NOLA PD najít podezřelého z vraždy, který během potyčky s policií jen tak tak unikl a zanechal po sobě kousek látky, který mu údajně patřil. Protože čas má zásadní význam, Sean chce seslat kouzlo, které ho přivede přímo a neomylně k podezřelému.

Seanův hráč Clark informuje Vypravěče Amandu, že chce seslat sledovací kouzlo co nejrychleji, aby podezřelý neměl šanci skrýt se příliš hluboko. Amanda zvažuje situaci a výsledek kouzla. Jelikož jedinou výhodou rituálu je dostat Seana do další scény, není nutné používat celá pravidla pro rituál. Požádá Clarka, aby popsal rituál, zvolil přístup a provedl hod na překonání proti Skvělé (+4) opozice -- symbolický odkaz má pochybnou kvalitu a Sean jedná časovém presu.

Clark zopakuje, že Sean používá Soustředění a bez přípravy popíše sesílání kouzla: jeho postava nakreslí na zem křídou kruh, omotá hadřík kolem svého náhrdelníku s pentagramem a připevní jej provázkem a tuto kombinaci použije jako vyhledávací přívěsek, který bude ukazovat směr k cíli.

Výsledek jeho hodu je Skvělý (+4), což je dost na remízu. Amanda nabízí Clarkovi úspěch s menšími komplikacemi, s čím souhlasí. Amanda se zazubí a prohlásí: "Dobře. Seane, změříš se na majitele trička a zjistíš, že popadá dech na vrakovišti přibližně jednu hodinu chůze od místa, kde sesíláš kouzlo. Problém je v tom, že také najdeš jeho šest drsně vypadajících přátel a ti nevypadají vůbec šťastni z toho, že tě vidí. Co děláš?"

A tak začíná nová scéna.

# Ochrana

Dokud nedorazí posily v podobě Křížových rytířů, musí Gabriel Beaumont chránit katolický kostel (církev ZZZ) Matky Dolorosa před démonickým útokem, o kterém se domnívá, že příjde při západu slunce. Lidé přijmou útočiště v kostele a on slíbil, že je bude chránit.

Amanda rozhodne, že Gabriel Beaumont jako jedinec schopný Pravé Víry se dovolá božské ochrany, která se projeví magicky. Jelikož je obeznámen s obřady své víry, je posouzení jeho víry v kouzlo bezvýznamné.

Gabrielův hráč Thad popisuje svou vizi provedení rituálu: přednést odvážné a inspirativní kázání k lidem pod jeho ochranou a vést je ve skupinové modlitbě. Když se ho zeptáte na efekt, říká: "Upřímně řečeno, chci na obranu proti démonům jen hromadu vzývatelů a aspekt, který mohu vyvolat, abych se vyhnul potížím s rozsahem."

Amanda odvětí: "To zní, jako bys právě vytvářel výhodu. Protože má magickou povahu, budeme předpokládat, že pokud ji ty nebo tvoji farníci vyvoláte, ať už útočí cokoli, nezíská to výhodu rozsahu," což je podle pravidel na straně 183 přípustné. "Máte čas se připravit, takže řekněme, že k posvěcení prostoru potřebuješ hod na Soustředění a hod na Sílu, abys svým kázáním přesvědčil lidi. Cokoli vyvoláte, získáš nahromaděné kolektivní odhodlání pro stejný situační aspekt. Proto, že církev je již ve víře silná, budeš také házet proti opozoci +0."

Thad se hodí za Gabriela a v obou akcích uspěje se stylem. Na poznámkovou kartičku napíše Boží Ochranu a bere na vědomí, že aspekt má pro tuto scénu čtyři volná vyvolání.

# Únikový lektvar

Sean McAvoy očekává násilné setkání s některými upíry z Černého Dvora a chce si vytvořit lektvar pro případ, že měl ve spěchu prchnout. Víra zde není problém; jeho touha po sebezáchově se zda být dostatečným odůvodněním.

Amanda a Clark společně projdou výše uvedené kroky rituálu a poté proberou účinky lektvaru. Clark chce dvě výhody: +4 k libovolnému hod na Spěch, když se bude pokoušet utíkat nebo unikat z nebezpečné situace a schopnost, která umožní pijákovi, po dobu působení lektvaru, procházet fyzickými předměty.

První výhodou je efekt s hodnotou dvou triků. Amanda rozhodne, že druhý benefit bude následující dočasný stav:

Nehmotný (dočasný): b Označ tento stav, když vypiješ tento lektvar. Dokud je tento stav aktivní, vy a vše na vás může procházet skrz pevné objekty, až na zemi samotnou a rovněž můžete na pevné objekty působit. Z tohoto stavu se nemůžete zotavit -- efekt skončí na začátku další scény nebo pokud na vás někdo úspěšně zaútočí protikouzlem, tento stav nelze použít znovu. Pokud čelíte protikouzlo, použijte k odolání Skvělý (+4) nebo svůj hod na obranu, dle toho, co je vyšší.

Sean nyní musí připravit lektvar pomocí svého přístupu Soustředění. Opozice pro hod na přípravu je Velkolepý (+7), protože používá bonusy dvou triků a dočasný stav. Clark hodí Vynikající (+5), což není dost, aby uspěl, a tak, aby dosáhl remízy, vyvolá svůj aspekt Byromancer Bílé Rady.

Rituál má čtyři náklady, opět kvůli bonusům dvou triků a dočasnému stavu. Při remíze vybírá Amanda dva náklady a Clark další dva; Amanda jako Vypravěč vybírá první.

Amanda vybírá časový náklad a informuje Clarka, že úsilí potřebné k nalezení všech ingrediencí lektvaru znamená, že upíři mají čas shromáždit posily a objeví se ve scéně, ve které jim bude čelit. Amanda si udělá poznámku pro tuto scénu.

Clark se rozhodne označit Vyčerpaný stav a tajně doufá, že ho obnoví než dojde ke konfrontaci.

Amanda si jako další zvolí nedostatek a upraví stav Nehmotný tak, že piják lektvaru nemůže překročit práh nebo projít magickou bariérou. Sean si bude muset dát pozor, aby jeho úniková cesta nevedla skrz žádné soukromé rezidence nebo posvátné budovy.

Jako čtvrtý a poslední náklad si Clark vybere přísady a navrhne, že nezbytnou ingrediencí je nahraný zvuk vzletu proudového motoru, který musí osobně slyšet. Sean musí tedy vniknout na letiště a zaznamenat tam zvuk; Amanda si myslí, že je ta představa dostatečně zábavná, aby si zasloužila vlastní scénu. S pomocí Genevieve Ba se Seanovi podaří uspět. Se všemi zaplacenými náklady má nyní svůj lektvar.

# Kletba

Eilwen, obzvláště nebezpečná Zimní Fey (hraje ji Jo), chce strašit PV čaroděje, který jí ublížil, tím, že mu přivodí záchvat paranoie. Za tímto učelem se rozhodne vytvořit iluzi pronásledovatele, která bude čaroděje strašit, a chce rovněž zhatit jakékoliv úsilí k jeho chycení.

Amanda se Jo zeptá, zda je tento efekt krátkodobý nebo trvalý, a Jo dává jasně najevo, že chce, aby tato iluze strašila čaroděje na neurčito.

Amanda se rozhodne vyřešit to během postupu postavy (strana 195 a nabízí Eilwen možnost vytvořit pro svůj cíl namísto bodu obnovení stav, který by jinak získala s dalším významným milníkem. Jo souhlasí a společně vytvoří následující efekt:

Iluzorní Pronásledovatel (trvající): \ Označ tento stav ihned. Jsi proklet a minimálně jednou za scénu vidíš, pouze periferním viděním, někoho, kdo tě sleduje. Žádné bezpečnostních opatření ani pokusů o únik vás této osoby nezbaví. Pokud Vypravěč neudělá výjimku, máte na sobě situační aspekt Rozrušený se dvěma volnými vyvoláními, který může kdokoliv použít. Chcete-li zahájit zotavení z tohoto stavu, musí někdo použít magii nebo nadpřirozený vliv, aby vám umožnil vidět skrz kouzlo, což vyžaduje hod na překonání minimálně proti Skvělé (+4) opozici. Úplné uzdravení vyžaduje, aby kletba byla sejmuta pomoci rituální magií nebo odškodněním toho, kdo vás proklel.

Amanda si udělá poznámky u cílové PV a představí si alespoň několik sezení zábavné hry, které uplynou, než PV přijde na to, co se stalo.

# Útok nočních hrůz

Mimo herní mechaniky musíte vědět, že provádění magie této povahy porušuje Zákony Magie a poutá na vás pozornost a hněv Strážců Bílé Rady.

Tento příklad vám však poskytne představu o tom, co za takové volby musí provinilý čaroděj zaplatit.

Čarodějka si přeje vstoupit do mysli potenciální hrozby, aby v ní jako varování probudila ochromující noční můry a zastavil tak své pronásledování. Efekt, který hledá, je přímý a hrozný: schopnost zaútočit, z dálky a dle libosti, na mysl svého cíle. Tento efekt vyžaduje trik umožňující útok z dálky, ale čarodějka chce mít jistotu, že při pokusu o útok dojde k vážnému poškození, a proto chce také +12 k hodu, neboli výhodu šesti triků. Na přípravu hází proti +14 (celkem výhody ze sedmi triků), a selže. Vypravěč vybere všech sedm nákladů, které jsou:

  • Pět stavů: Vypravěč jí řekne, aby označila stav Vyčerpaný, Vyhořelý, V Potížích, Na Odpis a tři políčka Zadlužení. Tento rituál přinutil čarodějku čelit samotným nočním můrám, které se snaží poštvat, a vyčerpal ji fyzicky, psychicky i duchovně. Za laskavost také vděčí silnému fobofágovi v Nikdynikdy.
  • Přísadu: Požadovaným symbolickým odkazem je otrhaný medvídek, se kterým cíl v dětství spal. Jeho získání vyžaduje vloupání se do bytu cíle, což není po označení čtyř stavů snadný úkol.
  • Pozornost: Bílá Rada je zaznamenala hromadění temné energie a vyšle Strážce, aby zadrželi a popravili takového čaroděje.

Za předpokladu, že dokáže nějak zvládnout krádež symbolického odkazu a Strážce alespoň zdržet, bude čarodějka oceněna svým rituálem. Během scény, kterou si vybere, bude schopna zaútočit na svůj nešťastný a bezmocný cíl pomoci přístupu Soustředění s bonusem +12. Terč bude těžit z prahu svého domova (strana 10), ale bez další nadpřirozené obrany je jejich jedinou nadějí přežít první útok a odstoupit, s největší pravděpodobností označí stav V Potížích nebo Na Odpis, a tím mu vzniknout vážné psychické jizvy. Pokud bude mít obzvlášť smůlu, rituální kouzlo může trvale zničit jeho mysl.

Snaha PH překazit mocné rituální kouzlo PV čaroděje tím, že se snaží zabránit naplnění všech požadovaných nákladů, je dobrá zápletka pro herní scénář. Představte si, jak byste rozhodovali o nákladech na takové kouzlo, kdyby byl čaroděj PH, a poté vymyslete nějaké prostředky, jak varovat vaše PH před tímto pokusem, možná poté, co pohroma již udeřila.