# Kapitola 2 - Ach, ta místa, kam se vydáte

Významné Lokace

Svět, jak jej známe, smrtelná říše, má na svém rovníku obvod přibližně 40 075 kilometrů. Tuto vzdálenost považujeme za velkou i malou v závislosti na tom, zda se odkazujete na Jules Verne nebo Walta Disneye.

Přesto, že je náš svět ve srovnání s Nikdynikdy malý, který je zase naopak malý ve srovnání s tím co je Mimo. Ergo, co byste měli pochopit je, že napřirozená říše je obrovská. Žádný smrtelník, ani Archivář, se nevyzná v celém jejím bytí. Základní topologie je však pro vaši schopnost přežít nezbytná. Stejně jako u frakcí, vás vybízím, abyste pokračovali v dalším výzkumu - a nikdy se nepouštějte mimo tuto sféru bytí. Dokonce i Cesty (strana 64) jsou pro osamělého smrtelného cestovatele zrádné.

# Říše Smrtelníků

Vezměte vše to, co je o světové geografii známe nebo tušíme a zahoďte to. Mapa moderního světa, kterou znáte, je zkreslena nepřesnostmi, jak dokazuje Mercatorovo zobrazení, které si Rand McNally tak zamilovali (poznámka překladatele: Rand McNally se americká společnost nabízenící mapy a navigace).

Atlasy jsou tedy špatně? Mercatorovo zobrazení zkresluje skutečné územní velikosti, zatímco Gall-Petersovo zobrazení aplikuje na kartografii zdravější matematickou teorii. Atlasy jsou tedy špatně.

Toto zkreslení je pozůstatkem úmyslné dezinformace za účelem maskování skutečného umístění ley lines a s nimi spojené síly. Někteří zašli tak daleko, že naznačují, že trvalé používání Mercatorova zobrazení je škodlivé; Čaroděj Aleron LaFortier ve svém deníku nedlouho před svou smrtí napsal:

Rada Kartografů opět zamítla moji žádost ukončit, v rámci moderního mapování, používání Bílou Radou sponzorovaného zastaralého a hanebného Mercatorova zobrazení. Tvrzení ohledně potřeby nepřesnosti, která by mátla v čarodějnictví, jsou pouze kouřovou clonou pro stále trvávající omezování hlasovacích práv takzvaných národů třetího světa v záležitostech Bílé Rady.

Vaše oči a mysl musí zůstat otevřené. Míst, stejně jako lidí, je více než se zdá.

# Ley lines

Při debatě o říši smrtelníků občas zmiňuji ley lines, které protínají planetu a spojují místa mystického a metafyzického významu. Představte si tyto linie jako magické kanály, z nichž každý vede jiný druh energie: některé se vztahují k pěti prvkům, jiné jsou silně pozitivní a jiné silně zlé. Křižovatky se nazývají soutoky; Chicago, stejně jako Edinburgh, Mexico City, Tokio, Káhira a Nové Dillí a jiné jsou takové soutoky. Tato města jsou proto místa s častým výskytem podivných událostí, a snad právě to logicky vyústilo v to, že se Zlovolné Úmluvy podařilo podepsat na pozadí vlivného smrtelného Chicaga.

Pouze zkušení, blázniví nebo nejzoufalejší jednotlivci se pokoušejí posílit magii čerpáním ley lines - a ano, čaroděj Dresden tak učinily. Naslouchající Větru, člen Rady Starších, vytvořil velmi podrobné mapy ley lines v Severní Americe a domnívám se, že možnost získání kopií těchto map spadá do vaší kompetence.

Ley lines nejsou jedinou metodou vyvolávání silnějších kouzel, ale jsou nejspolehlivější z hlediska síly a umístění. Mezi další patří meteorologické události a rituální místa, která byla po staletí napájena svým užíváním nebo magií velké síly, a to jak stětlou tak temnou. Tato místa jsou podrobněji popsány níže.

# Smrtelná místa síly

Sláva Chichen Itza - a především oblasti jeho pyramidy - explodovala, když čaroděj Dresden zničil Červený Dvůr. Od té události zvědaví a ctižádostiví cestovali do Mexika, aby se podívali na zdroj tolika nočních můr a ať už s úmyslem se jen podívat nebo čarodějnictví jsou důkladně odmítnuty. Smrt tisíců během hodiny zanechává něco jako metafyzický zápach.

Muselo to být sakra krveprolití. Ale přesto, vidět, jak celý Červený Dvůr padá... Raději bych sledovala plavení vyder. Já, prcku někdy taky.

Po Zemi existuje desítka dalších míst moci, která bezpochyby znáte a jiná, o kterých neznalí nemají tušení. Zde se zaměřuji na ta méně obvyklá a nebudu zde plýtvala drahoceným prostorem debatou o dobře zdokumentovaných místech, jako jsou Stonehenge, Parthenon a pyramidy v Gíze. Musím vás však varovat: Masjid al-Haram, Bazilika svatého Petra, Chrámová hora a Chrám nebes jsou důkladně chráněny staletími víry a bohoslužeb a nemělo by se k nim přistupovat se zlobou.

Nikdy.

# Tsodilo

  • Lokace: Botswana
  • Dostupnost: Přiměřená
  • Druh magické energie: Hadí, rituální
  • Frakce, které můžete potkat: Kmen San (možná kouzelníka nebo specializovaného kouzelník), Divoké Feye, Fomóiry

Tsodilo - neboli "Hory Bohů" - v Botswaně je místo, kde se před sedmdesáti tisíci lety často konala rituální uctívání a dokonce i dnes je považováno za posvátné místo pro lid Sanů. Jako takové je jedním z nejsilnějších míst starověké energie, které lidstvo zná.

Tsodilské jeskyně a obrazy uvnitř byly zasvěceny uctívání Hada a kopce se obrzy hadů jen hemží. Magické prostředí není ani světlé, ani temné, ani dobré, ani zlé, ale lze ji stočit tam i tam. A každý zkušený uživatel hadí magie, jako například zesnulý Quintus Cassius, by byl schopen čerpat sílu ještě o něco větší.

Ne před 7 000, ale před 70 000 lety? Sakra. Postavili je mimozemšťané?

Cestovní ruch přivedl do Tsodila turisty a jejich nezasvěcená přítomnost může tuto sílu, která je v těchto kopcích stále hmatatelná, oslabit. Stejně jako všechna místa navštěvovaná turisty, a ti se většinou chovají jednoduše jako dav, ale ve skutečnosti je užití místa náročnější a omezuje se na noc, kdy jsou ve hře temnější vlivy.

Místa, která jsou ještě starší a silnější než Tsodilo, jsou dobře skryta před těmi, kteří by probudili temné bohy, jimž byla místa zasvěcena. Jejich vybuzení by narušilo křehkou rovnováhu, pro kterou, aby ji dosáhli, tolik lidí bojovalo a zemřelo.

# Ruiny Meslam

  • Lokace: Irák
  • Dostupnost: Výzva
  • Druh magické energie: Rituály zasvěcené válce, zhoubě a smrti
  • Frakce, které můžete potkat: Nekromanti, černokněžníci, Formóirové, vojenské jednotky smrtelníků.

Na břehu Horního Eufratu, 40,2 km od Babylonu, postavili Sumerové město Kutha a v tomto městě chrám Meslam. Většina města a chrámu jsou nyní sutiny, ale zůstalo dostatek okolní energie, aby se oblast stala zdrojem značné síly. Člen Rady Starší čaroděj Rashid, Strážce Brány, o Meslamu napsal:

Chrám si zachovává hmatatelný, impozantní potenciál spící v rozbitých kamenech. Staletí uctívání zasvěcená Nergalovi, mezopotámskému bohu násilí, moru a násilné smrti, vtiskly ruinám Meslam tuto božskou energii. Ambiciózní kouzelník schopný komunikovat s touto energií by mohl využít své síly k ochraně před tím, čeho je Nergal patronem… nebo, bohužel, k ovládnutí těchto věcí pro své sobecké cíle.

Jako to, co se stalo v Chichen Itze. Protínání ley line tam účinky zhoršilo, ale ano.

Nedávné politické konflikty udržovaly město Kutha mimo dosah - leží ve středním Iráku poblíž Babylonu - ale takové věci nikdy nebyly velkou překážkou pro ty, kteří mají dost zkušeností na to, aby se dostali ke zdroji Meslamské moci.

# Borobudur

  • Lokace: Indonésie
  • Dostupnost: Přiměřená
  • Druh magické energie: Revitalizační, meditativní
  • Frakce, které můžete potkat: Smrtelné mnichy, Bílou Radu, Letní Feye

Borobudur je největší buddhistický chrám na světě z 9. století a jeden z nejnavštěvovanějších turistických cílů Indonésie. Borobudur zaměřuje víru a kolektivní přesvědčení, stejně jako ostatní starověká místa křesťanského, judaistického a islámského uctívání, ke mocnému zdroji magické energie, která odpuzuje negativní a škodlivou energii tak jako naolejovaná kůže odpuzuje déšť.

Indonéský kouzelník jménem Yulia jej nazval Tanah Pemulihan neboli Místo Obnovy a jeho magie je nejvhodnější pro duševní a fyzické uzdravení nebo pro nalezení jasnosti a smyslu. Protíná Cesty v obzvláště příjemné části Letního území a je často využíváno cestovateli Nikdynikdy. Průzkumník, který přežil střelnou ránu do srdce tím, že náhodou narazil na tuto oblast, zašel tak daleko, že naznačil, že chrám je ve skutečnosti Shangri-La. (Pro vaše poučení, tak tomu není.)

Chrám je nyní zapsán na seznamu světového dědictví UNESCO a dohlíží na něj několik organizací, které se v průběhu času podílely na jeho obnově. Obchodní a vládní zájmové skupiny se příležitostně snaží obchodem ještě více zvýšit přitažlivost Borobudur pro turisty, ale koalice místních věřících jim dosud zabránila zničit ryzost tohoto místa.

Některé z těchto zájmů jsou podporovány nadpřirozenými frakcemi usilujícími o kontrolu nad tímto místem a výše zmíněnou koalici podporuje někdo, o kom se domnívám, že je agentem Nefritového Dvora. Pokud půjdete, jděte s čištými umysly, abyste nepřivolali jejich hněv.

# Demonreach

  • Lokace: Jezero Michigan, poblíž Chicaga
  • Dostupnost: Dobře přístupné, obtížné pro chůzi
  • Druh magické energie: Temná
  • Frakce, které můžete potkat: Harry Dresden

Neprozkoumaný ostrov v jižním části jezera Michigan je nám až příliš dobře znám, ale musíte vědět více o jeho magii, genius loci a ZZZ (intellectus) rozumných bytostech na jeho březích. Mám podezření, že stejně jako já by vám představa návratu na Demonreach připadala odporná, ale pokud se rozhodnete to zkusit, uvědomte si dvě věci.

Zaprvé, protože čaroděj Dresden prohlásil ostrov za svou svatyni, nemůžete bez něj ostrov navštívit a očekávat, že tento zážitek přežijete. Ani se o to nepokoušejte.

Co je to sakra kurva za píčovinu?! Použil jsi k opravě mé zvýrazňovače. Jak sladké.

Zadruhé, Demonreach není soutokem ley lines, ale spíše jejich zdrojem. Zdroj síly ostrova se šíří ze zatopené jeskyně a stačí ke zničení 8,3% severoamerické kontinentální desky. Poměrně nevýznamné, říkáte?

To procento představuje 6,3 milionu kilometrů čtverečních, což je 485 krát větší plocha než 13 čtverečních kilometrů, které srovnala se zemí bomba v Hirošimě.

Je to dost přesvědčivé? V Demonreach by se VÁŽNĚ neměl vrtat. Mě to k smrti děsí, jestli to pomůže.

Nikdo, dokonce ani čaroděj Dresden, se neodváží začít čerpat energii tohoto zdroje, aniž by riskoval katastrofické selhání zadržovacího systému tohoto zdroje. Není to tak dávno, co Zimní a Letní Dámy přežití ostrova ohrozily. Buďte vděční, že selhaly. Účelem Demonreach je udržet zlou energii v zajetí u zdroje a pohodu ostrova na fyzické i metafyzické úrovni je nezbytný pro bezpečnost milionů lidí. Každý, kdo se snaží chránit životy nevinných, by udělal dobře, kdyby poskytnul jakoukoli nezbytnout pomoc k ochraně Demonreach, bez ohledu na to, kdo na ně v současné době uplatňuje nárok.

# Göbekli Tepe

  • Lokace: Turecko
  • Dostupnost: Středně obtížná
  • Druh magické energie: Nestranná, rituální
  • Frakce, které můžete potkat: ZZZ Místní rozumné bytosti (local intellectus), Bílá Rada, Formóirové, černokněžníci, různí Feyové
ZZZ (As opposed to ... what?) Koho jiného? Feyů? Upírů? Malých zelených mužíčků z Marsu? Pravda je tam venku.

Tato neolitická řada kamenných chrámů v jihovýchodním Turecku, lidské sídliště o několik tisíciletí starší než Stonehenge, je obsazena archeologickým týmem, který v současné době odkrývá svá hmotná tajemství: vyřezávané monolity, kosti obětních zvířat, pazourky. O proti tomu ta nehmotná jsou pro ty, kteří mají schopnost získat přístup k této moci, která tu zůstala spící po celá desetiletí, zjevná.

Lze předpokládat, že období klidu Göbekli Tepe pramení především z jeho umístění na hoře nedaleko severní hranice Sýrie. Současné konflikty v této oblasti jistě odrazují líné zvědavé od cestování do tohoto regionu a archeologové jsou obvykle v sídle po celý rok, což ztěžuje mystická vyšetřování různých chrámů.

Nejdůležitější je genius loci, které zde setrvává. Tato bytost není zdaleka tak silná jako ta na Demonreach a je mnohem méně nepřátelská, hlavně díky absenci čistě zbouhné energie, která je jádrem Demonreach. Bez ohledu na to duch chrání posvátnost Göbekli Tepe - musel cítit něco sympatického u Němců odpovědných za jeho moderní objevení - a nemusí snadno přijmout kohokoli, kdo by se pokoušel využít moci chrámů.

ZZZ Stonehenge je proslaveným místem nadpřirozených úkazů a mystických událostí, jak skutečných, tak smyšleným, takže si můžete odvodit možnosti podobného místa, který je mnohem starší a po staletí spí. Když smrtelník úspěšně uplatní nárok na horu jako svatyni, rovnováha mystických sil v této části světa se změní.

# Black Rock Desert

  • Lokace: Jihovýchod Spojených Států
  • Dostupnost: Perfektní
  • Druh magické energie: Flexibilní, otevřená
  • Frakce, které můžete potkat: Téměř jakoukoliv

Ve srovnání s ostatními výše zmíněnými místy je tento kus země v Nevadě hojně navštěvován, hodně ZZZ cestována. Milovníci rychlosti pravidelně používají vyschlé dno jezera k pokusu o překonání rekordů rychlosti na zemi; nadšenci raketových pohonů jej používají k odpalování malých raket. Jeden týden v roce se desítky tisíc účastní festivalu kontrakultury známého jako Hořící muž, který vrcholí zapálením obří dřevěné sochy postavené speciálně za účelem jejího zničení.

Vzhledem k tomu, jak se festival exponenciálně rozrůstá, stal se pestroparevným tavícím kotlem energie a síly. Poháněn překvapivně silným sociálním závazkem mezi účastníky - kteří přednášejí své přísliby k osobnímu experimentování a sebevyjádření, začlenění a rozmanitosti; dávání jako základnímu režimu bytí; vyhýbání se komodifikaci; a odhození přísnosti normálního světa - tato energie je pro využítí extrémně tvárná a otevřená. Stručně řečeno, je to prostor, kde lidé věří, že je možné všechno, a jednají podle této víry, kde je smrtelné vědomí nejotevřenější.

Jak lze očekávat, vrchol těchto sil nastane, když je Hořící muž v plamenech, a potence klesá stabilním tempem po dobu následujících 13ti dnů. V tomto bodě zůstává metafyzická síla konstantní až do následujícího letního festivalu.

Několik signatářů Úmluv má každoročně na festivalu zastoupení a mnozí jej využívají k tomu, aby se Férie a Nikdynikdy dotkly světa smrtelníků. Pokud se zúčastníte, dávejte si pozor na cesty, které podniknete.

Vsadil bych se, že někteří se účastní rovněž jen pro zábavu. Jak bys řekl ty, to je naivní sázka.

# Nikdynikdy

# Ve Férii

Férie je obrovská, ale v žádném případě není celým Nikdynikdy, ani není většinou Nikdynikdy. Nicméně je to ta část, která převážně sousedí s tímto světem a je nejbližší, jak smyslem, tak vzáleností. Sídhe jsou lidstvem fascinováni a soudě podle úspěchu tolika pohádek je pravdou i opak a nadvláda Zimy a Léta se proto velmi podobá Zemi, jak ji známe.

Ale pokud byste se tam znovu odvážili, neudělejte žádnou chybu, není to Země. Nikde na sedmi kontinentech nenajdete řeky lávy, které se objevují a proudí na povel férieské královny; nikde zde nenajdete stonožky velikosti železničních vozů, které na určitém místě fungují jako strážci. Takže pokud budete někdy potřebovat přejít do Nikdynikdy, buďte opatrní a ujistěte se, že jste dobře vyzbrojeni chladným kovem, zhoubou všech věcí Férie. Žije tam mnohem více věcí, které by vás raději napadaly, trápily, zabily a pojídaly, než by se vám klaněly a vyměňovaly si zdvořilosti.

V neposlední řadě mějte na paměti, že ve Faerie plyne čas jinak než na tomto světě. Někdy je plynutí času rychlejší, jindy pomalejší, ale téměř vždy je jiné ... a Královny Férie, toho všého, můžou tuto rychlost plynutí ovlivnit.

# Cesty

Pokud je Férie analogie našeho světa v Nikdynikdy tak, Cesty jsou silnice, mosty, tunely a dopravní tepny. Jsou to skutečné cesty, kterými smrtelníci cestují Létem, Zimou a nezačleněnými územími Divkých Feyou. Když čaroděj otevře portál Nikdynikdy, přistupuje k Cestě, která nejblíže sousedí s tímto bodem říše smrtelníků.

V tomto okamžiku je potřeba zdůraznit dva body.

Zaprvé, téměř bez výjimky, se Férie a tento svět dotýkají v sympatizujících bodech. Například místa štěstí, jako je hračkářství, se spojují s méně nebezpečnými body ve Férie. V širším pojetí a vážněji se místa násilí a svárů spojují s místy, která i těm největším tvrďákům budou připadat znepokojující.

ZZZ Pamatujete si přechod z Rwandy? Náměstí Unity v Kigali se otevřelo do hltající půda masožravé hrůzy s kovovými zuby. A kovovými drápy. Biloko.

Zadruhé, plynutí času a změny v zemské atmosféře tyto body propojení posouvají. Co se nyní může otevřít v Létě ve svěžím lese, se jednoho dne může místo toho otevřít v jeskyni ledových démonů.

Smrtelníci by si měli uvědomit, že změna klimatu má VELMI dalekosáhlé účinky.

# Údolí Kamenného Stolu

Nespočet stolů v našem světě i ve Férii je vyrobeno z kamene. Tento konkrétní stůl je však jedinečný: jsou na něm vyřezávané runy a sigily starodávnější než svět lidí a jeho okraje jsou záměrně přerušovány drážkami, aby z něho tudy stékala prolitá krev.

ZZZ Krev prolitá na Kamenném Stole je moc daná dvoru Férie nakloni, konceptu, kterému jsem se zabývám později.

Blood spilled upon the Stone Table is power given to the Faerie Court holding sway, a concept I later address.

Kde přesně se údolí nachází, se liší podle období a úmyslu Královen Férie. Leanansidhe jednou varovala čaroděje Dresdena, aby ke Kamennému Stolu nikdy nechodil, a její varování bylo moudré. Poučte se z jeho chyby.

A stejně šel. Nakonec JE to Harry Dresden.

# Arctis Tor

Uprostřed Zimního území leží bašta Královny Mab, Arctis Tor, pevnost z kamene, dřeva, ledu a síly vůle. Před útokem na její brány, který se udál před několika lety, byla pravděpodobnost, že nepřítel zaútočí na Arctis Tor, nekonečně malá: o takovou věc se od poslední Doby Ledové nikdo nepokusil. Síla, která zasáhla Zimní srdce, téměř uspěla, než ustoupila zničila padací mříž a dosáhla správného nádvoří.

Snažit se zasáhnout Mab a minout, utíkáte jako čert.

Řemeslníci a magie Sídhe učinili zdi a brány Arctis Tor opět bezpečné, a Zlovolní znovu dovádí v bludišti sálů a chodeb, které tvoří pevnost.

Odvážit se na toto místo uprotřed ničeho bez pozvání je riskantní a dokonce i formální pozvání byste měli důkladně prostudovat se stejnou nedůvěrou, kterou projevujete ke všem nabídkám Sídhe. Pokud byste souhlasili s návštěvou, buďte co nejúctivější - a opatrní - na střešní zahradě můžete najít výraznou fontánu, Pramen Zimní síly. Pokud je Arctis Tor skutečně středem Zimy, pak Pramen je jeho srdcem. Útok na tuto fontánu přitáhne všechny Zimní k Arctis Tor, takže s ní zacházejte vlídně. Ledové postavy kolem ní jsou někteří z těch šťastnějších tvorů, kteří tak neučinili.

# Erlkingova Síň

Bezstarostný, bez lásky, násilný a brutální, takový je hodovní síň Erlkingův (strana 28), který se nachází v citadele, kterou příšery nazývají domovem. Tento sál hostil nespočet oslav vítězství lovu a ubližování všemožných kořistí, a goblini i jejich král oslavují divokost dalšími podobnými. Bývalá velvyslankyně Bílé Rady ve Divoké Férii, Abe no Kazuko, o svém působení v této oblasti napsala: "Skutky nejjemnější tvorů této síně by těm nejkrutějším mučitelům poskytli nekonečné šílenství, jaké kdy smrtelnost zplodila."

Za zmínku stojí skutečnost, že velvyslanec nikdy Sál neopustil.

Síň, vytesaná z obrovské jeskyně a skály pod ní, se svou velikostí blíží fotbalovému hřišti, stovky kamenných stolů a lavic ležících na rovné ploše se rozkládají před Erlkingovým trůnem a pódiem. Duel čaroděje Dresdena a šampiónů Červeného Dvora nebyl první souboj odehrávající se na takové ploše a nebude ani posledním.

Stejně jako všichni signatáři Úmluv, i Erlking a jeho lovci dodržují pravidla pohostinnosti. ZZZ Chytrý jedinec tam může podvést bezpečnost, pokud tak na krátkou dobu.

# Mimo Férii

Zbytek Nikdynikdy je pro Férii, jako sluneční soustava je pro Zemi. Existují podivná a úžasná místa, místa, která by inspirovala básníky plakat a zloducha závidět. V Nikdynikdy existuje vše, co si dokážete představit a ještě víc.

Mimo Férii najdete místa mýtů a legend. Jsou tady trůny bohů Dia a Ra, zahrada aztéckého boha deště Tlaloca, zlaté město El Dorado a ráj Shangri-La. I zde jsou podsvětí a Hawiyah, ohnivé jezero a Naraka. Můžete se setkat s štrigou, kyklopy, Skyllou a sandwalkery a dokonce i jedna crocotta dokáže jediného kousnutí rozpůlit dospělého člověka.

Pokud obyvatelé Nikdynidky nebyli dostatečně hroziví, tak klima je pro smrtelníky často nepřátelské: vzduch primárně složený z metanu, jezera zmrzlé kyseliny, stromy, které pláčou jedovatou mízu, a gejzíry, které na své vybrané cíle plivou roztavenou lávu.

Z těchto důvodů vám doporuřuji se Nikdynikdy vyhýbat.

# Šťastné Ostrovy

Valhalla, Mag Mell, Elysium ... tato místa skutečně existují, společně v mystickém souostroví zvaném Šťastné Ostrovy, takto nazvanými Plutarchem v 1. století n. l. Konkrétně zmíním tyto ostrovy, protože jsou místem zábavy a zdrojem vynikajících válečníků.

Na těchto ostrovech hrdinové a hrdinky legend najdou cestu k svým vysněným posmrtným životům, jako odměnu bohů a bohyň, které uctívali. Samotní bohové a bohyně žijí jinde, v Asgardu, na Olympu a podobně - přinejmenším ti, kteří se rozhodli nezůstat na Zemi.

ZZZ Kdykoliv mohou být svědky impozantních bitev, epičtí hrdinové povzbuzují, ačkoli počet Einherjarů, které by člověk ve Valhalle očekával, je obvykle mnohem menší, stejně jako počet Valkýr, která je přínášejí. Bez ohledu na to, kde se tito hrdinové a hrdinky nacházejí, jsou k dispozici na zavolání svých božstev a příležitostně mohou být dokonce válečníci viděni znovu bojovat ve jménech svých božstev. Tito věční válečníci si nepřejí odpočinek; pro ně je posmrtné zápasení a boje skutečně nebe.

# Panství

Obyvatelé Nikdynikdy si většinou nárokují jako své Obyvatelé Nikdynikdy si většinou nárokují území, s drobnými posuny hranic, jako své vlastní po celá tisíciletí, a to navzdory snahám Letních a Zimních rozšiřovat své vlastní země a na úkor ostatních. Nárokované oblasti se také mění tak, aby vyhovovaly potřebám těch, kteří si je nárokují, nebo možná naopak.

Ale někdy mají nadpřirozené bytosti bez vlastní země dost silnou vůli, aby si vytvořili své vlastní prostředí, relativně malou bublinu jejich reality v Nikdynikdy. Tato bublina se nazývá panství a po celém nadpřirozeném světě jsou jich rozptýleny tisíce a jsou tu a tam zahrabané do výklenků, kde se může struktura existence tvarovat, aby se jim přizpůsobila.

Jedno takové místo, kousek Chicaga z přelomu století na okraji Nikdynikdy, který vytvořil starý, ztrápený a vyšinutý duch jménem Agatha Hagglethorn, je spojeno s dnešním Chichagem. Navzdory událostem, které poskytli duchu Agathy mír, panství přetrvává. I v Nikdynikdy na tvorbě záleží.

Další panství, které rovněž zrcadlí historické Chicago, bylo postaveno pod rouškou policejní stanice CPD a okolních městských bloků, včetně vlakového nádraží. Ti, kdo jsou za toto panství zodpovědní, zajišťují jeho bezpečnost, protože představuje Spojovací bod mezi smrtelnou říší a tím, co následuje po smrti. Mohu přidat několik podrobností k tomu, co lze vyčíst z poznámek čaroděje Dresdena: vchod chrání strážný anděl, jeho duchovním dohližitelem je zesnulý detektiv oddělení Black Cat jménem Collin Murphy a druhý duch, Ron Carmichael, je jedním z jeho pomocníků.

Karrin otec, Jack? Ano. Obávám se, že to také nemůže vědět. Už před ní držím nejméně dvě tajemství. Domnívám se, že další už neublíží.

Předpokládám, že toto panství oddělení Black Cat je, stejně jako panství Agathy, stálým součástím Nikdynikdy. Cokoli, co se stalo kolem smrti a návratu čaroděje Dresdena, je zastřeno, dokonce i pro mě, a máme tedy k dispozici pouze Harryho vzpomínky.

# Vnější svět

Pokud je Nikdynikdy pro Férii jako sluneční soustava pro Zemi, pak Vnější svět je zbytek vesmíru. Nevíme, co leží za hranicemi Vějšího světa; jak stojí v Sedmém Zákaně Magie Bílé Rady, překročení Vnějších Bran je zakázáno a když sem některý z Cizáků projde, přežije jen málo záznamů. To, co víme, je toto:

  • Vnější svět není součástí této reality. Nemůžeme o něm uvažovat ve stejném smyslu jako o našem bytí a ani nemůžeme Cizáky považovat, že by to byla jenom extra podivná stvoření Nikdynikdy.
  • To co pochází z Vnějšku, je pro tento svět smrtelné. Například Mordite pochází z Po za Bran a je schopen uhasit život jedním dotykem.
  • Magie nemá proti Cizákům žádný účinek, protože opět nejsou součástí této reality ... kromě magie používané jen velmi, velmi mála vyvolenými, takzvanými Narozenými z hvězd.
  • Nic, co bylo venku spatřeno, nemá hmatatelné spojení s naším světem. Žádné hvězdy nejsou vidět, žádné smysly v jejich anatomii, žádné emoce srovnatelné s našimi.

Je tady toho dost, co by vaši mysl zaměstnalo. Nemyslete na Vnější svět a ani na bytosti, které tam žijí. Jak řekl Bard, je to cesta k šílenství.

"Zrozen z Hvězd" nebo dítě hvězd je smrtelný kouzelník, jehož magie může účinkovat na Cizáky. Taková osoba je vzácná; nikdy nežili víc než tři současně.

Možná si tedy budete chtít přehodnotit svůj postoj ohledně čaroděje Dresdena, protože je to jedinečná zbraň, kterou lze proti těmto nepřátelům použít.

A málem jsem ho zabil. Baszki oldalra! Ano, a pamatujte: "Baszd meg a kecskét, kapsz túrót." Bez prd... Hej! Mluv slušně. Maďarské nadávky jsou prakticky magické.

# Vnější Brány

Protože Vnějšek je pro náš svět hrozbou - nadpřirozenou i smrtelnou - stojí cimbuří po celé hranici mezi Nikdynikdy a Vnějškem. Mezi cimbuřími je jediná sada bran, jediný vstupní bod do Nikdynikdy zvenčí.

Vnější brány jsou vždy v obležení. Vždy.

Ve svém úsilí získat vstup do Nikdynikdy, a tedy do naší reality, používají Cizáci všechny druhy fyzických, mentálních a metafyzických zbraní. Brány, složené z obsidiánu a ledu, jsou po celou dobu přísně střeženy válečníky Férie - především Zimními - a nejsilnější obrannou runovou magií, jakou Královny mohly vymyslet a během věků vylepšit.

ZZZ Známý vědec Sidhe nazval Vnější brány "místo šílenství, kde Feyský rod se smrtelností rodí oceán mrtvol."

Vzhledem k tomu, že Brány jsou ústředním bodem boje proti Cizákům a Cizáci ho navždy obléhají, nemůžou být děsivé vlastnosti této pevnůstky a důležitost její ochrany považovány za přehnané. Z tohoto důvodu Bílá Rada pověřila člena Rady Starších jako zástupce smrtelníků. Aktuálním Strážcem Brány čaroděj Rashid; před ním přišlo mnoho dalších, například Alighiero di Bellincione, jehož příběhy o Vnějších branách údajně inspirovaly jeho syna Danteho k La Divina Commedia. Z této skutečnosti můžete odvodit, že středověkému muži se zdálo, že Brány vedly k samotnému Peklu.

Moderní člověk by pravděpodobně dospěl ke stejnému závěru.