# Kapitola 5 - Ráj nápadů

Tvorba Postavy

Poznámka k překladu: Kapitola se jmenuje "The heaven of invetion." Což je věta z prologu Shakespearovy hry Jindřich V. Překlad od Josefa Václava Sládka:
EN: O for a Muse of fire, that would ascend The brightest heaven of invention,
CZ: Ó Musy plamenné,jež vzlétla bys v obraznosti nejskvělejší týn

Shakespeare. Pěkné

V této hře každý hráč ztvárňuje postavu s vlastní povahou, potřebami, touhami, problémy, silnými stránkami, slabostmi a speciálními schopnostmi. Ale jak řekl T. S. Eliot, „Když je představivost nucena pracovat v přísném rámci, je vytížena na maximum - a bude produkovat své nejbohatší nápady. Oproti tomu při naprosté svobodě se práce nejspíš protáhne. “ Místo toho, abyste hráčům dali naprostou svobodu psát své postavy podle svých představ, poskytl rámec omezení, v rámci kterého lze každou postavu vytvořit. Než začnete s tvorbou své postavy, prodiskutujte spolu s ostatními hráči počáteční parametry hry (jak je popsáno na straně XXX), a získejte tak jasnou představu o prostorovém, časovém a narativním kontextu, který je třeba během procesu vytváření postavy vzít v úvahu.

Vaše skupina určila, že herním prostředím bude New Orleans, kde budete hrát vratkou koalici nadpřirozených domobranců, kteří budou bojovat s korupcí smrtelníků i ostatních. Díky této altruistické premisě by postavy se sebezveličujícími motivy byly mimo, stejně jako postavy z kategorie některý temnějších sil našeho světa, jako jsou Fomorové nebo Denariáni.

Kroky spojené s vytvořením postavy lze provést v libovolném pořadí, ale doporučuji postupovat v následující sekvenci:

  • Vyberte si plášť.
  • Vytvořte dva aspekty - základní koncept a problém.
  • Vytvořte třetí aspekt.
  • Pojmenujte svoji postavu a popište ji.
  • Vyberte přístupy své postavy.
  • Nastavte obnovu postavy na 3.
  • Vyberte si trik.
  • Zaznamenejte stres a stavy vaší postavy.
  • Pokud je to žádováno, tak pokud chcete, napište si až dva další aspekty a přidejte až dva další triky. Triky stojí každý jeden bod obnovy.
  • Vyplňte veškeré další požadované údaje o svém postavě.

# Výběr pláště

Plášť, který si pro svou postavu vyberete, zahrnuje typ postavy, obecnou roli ve hře a místo v nadpřirozeném nebo smrtelném světě. Každý plášť přichází s balíčkem triků (strana XXX) a stavů (strana XXX), které pomáhají postavě plnit její roli.

Při výběru plášťů neexistují žádná omezení. Každý si může vybrat stejný plášť, pokud se hraný scénář zaměřuje na jeden typ postav (např. všichni policisté nebo Upíři Bílého dvoru), nebo může mít každá postava jiný plášť, takže má skupina širokou škálu starostí a agend.

Některé pláště vám umožňují vzít si další plášť Čistého smrtelníka, například Podvrženec (strana XXX), Nakažený Červeného Dvora (strana XXX), Dlak (strana XXX) a Neposkvrněný Bílého Dvora (strana XXX). Více plášťů můžete mít pouze, pokud to popis pláště dovoluje, a to pouze za okolností, které popisuje.

Popis plášťů začíná na straně XXX.

Clark chce hrát čaroděje Bílé rady, ale s twistem: specialitou jeho postavy je spíše byrokracie než boj. Jako svůj plášť si vybere plášť Kouzelník.

Je to jedinečný zvrat, když vidíš Dresdena jako normu. Což náš klient s největší pravděpodobností dělá.

# Vytváření aspektů

Tyto dva aspekty postavy definují dramatické jádro vaši postavy. Aspekty a jejich efekty ve hře jsou plně popsány v Kapitole 7: Aspekty, pilíře Fate na straně XXX, ale krátce, aspekt postavy je slovo, fráze nebo věta, která zdůrazňuje něco zásadního pro vykreslení vaší postavy.

# Základní koncept

V kině je vysoce koncepční film založen na jediném, snadno srozumitelném nápadu. Podobně základní koncept vaší postavy je jedna fráze nebo věta, která sděluje její destilovanou podstatu. Při jeho formulování zvažte, jak vám základní koncept vaší postavy může pomoci a jak způsobit zkomplikace. Nejlepší aspekty základního konceptu dělají obojí.

Základní koncept nemusí přímo souviset s pláštěm postavy. Pláště shrnují příběhové prvky pro každý typ postavy, ale je to základní koncept, který postavu odlišuje od všech ostatních, kteří sdílejí tento plášť. Sanya Ivanovič a Michael Carpenter jsou oba Rytíři Kříže, ale navzájem se nedají zaměnit: jeden je Agnostický Nositel Esperacchia a druhý je Pěst Boží. Analogicky, pokud má vaše skupina více než jednu postavu se stejným pláštěm, musí mít takové základní koncepty, díky nimž se od sebe odlišují. Zbrklý Samorost a Letitý Veterán by byly například klasickou dvojicí policistů.

Příklady: Cynický Bloger, Neochotný Věštec, Soudný Strážce Bílé Rady.

# Problém

Problém vaší postavy je fráze nebo věta popisující zdroj vnitřních nebo vnějších konfliktů: osobní slabost, vracející se nepřítel nebo důležitá povinnost, zkrátka cokoli, co komplikuje její život. Úzká souvislost problému vaší postavy s jejím základním konceptem - například Zlodějský Darebák se Srdcem ze Zlata - může být fajn, ano, ale výběr problému nesouvisejícího se základním konceptem může být přínosnější. Možná má váš Zlodějský Darebák místo toho Náročného Člena Rodiny.

Příklady: Pravda je Venku, Posly Každý Střílí, Když se Kácí Les....

# Třetí aspekt

Je vaše postava nejchytřejší osobou ve svém rodném městě? Má mocný artefakt známý po celé dějiny? Je mlčenlivá nebo upovídaná? Je nehorázně bohatá nebo privilegovaná? Vyberte ze své postavy něco důležitého nebo zajímavého a popište to v jedné frázi nebo větě jako třetí aspekt postavy.

Pokud máte potíže s vymýšlením třetího aspektu, zkuste rozvinout pozadí své postavy a najít vhodný detail, který se může stát aspektem. Můžete se také skupiny zeptat, co je na vaší postavě zajímá nebo jaké otázky jim v mysli vyvolává, nebo použít třetí aspekt vaší postavy k navázání předchozího vztahu s jednou nebo více dalšími postavami ve skupině.

Příklad: Zručný Hacker, Spřízněný s Kočkami, Chlad Nevadí.

# Výběr jména a vzhledu

Teď, když má vaše postava tři aspekty a plášť, víte dost, abyste ji dali jméno a obecně ji popsali: jak vypadá, jak se pohybuje, jaký má osobitý projev, co sebou obvykle nosí, a podobně.

# Výběr přístupů

Přístupy popisují, jak věci děláte. Každý má těch samých šest přístupů:

  • Soustředění
  • Intelekt
  • Styl
  • Síla
  • Spěch
  • Úskočnost

K hodnocení úrovně přístupů postavy, výsledku hodů, opozice akcí atd. používáme žebříček přídavných jmen a čísel (zobrazený zde vlevo).

Každý přístup je na tomto žebříčku ohodnocen. Určete si jeden jako Dobrý (+3), dva jako Slušné (+2), dva jako Průměrné (+1) a jeden jako Nevalný (+0). Později si je můžete zlepšit, takže vaše volba není navždy.

Další informace o tom, co jednotlivé přístupy znamenají a jak je použít k provedení akcí, najdete v Kapitole 6: Věc Hry na straně XXX.

Žebříček

+8 Legendární
+7 Velkolepé
+6 Fantastické
+5 Vynikající
+4 Skvělé
+3 Dobré
+2 Slušné
+1 Průměrné
+0 Nevalné
–1 Mizerné
–2 Příšerné

Vaše přístupy mohou říci hodně o tom, kdo jste a jak řešíte problémy. Tady máte pár příkladů:

  • Násilník: Síla +3, Soustředění a Styl +2, Úskočnost a Spěch +1, Intelekt +0
  • Akrobat: Spěch +3, Síla a Styl +2, Intelekt a Soustředění +1, Úskočnost +0
  • Podvodník: Intelekt +3, Úskočnost a Styl +2, Síla a Spěch +1, Soustředění +0
  • Strážce: Soustředění +3, Síla a Intelekt +2, Úskočnost a Spěch +1, Styl +0
  • Zloděj: Úskočnost +3, Soustředění a Spěch +2, Intelekt a Styl +1, Síla +0
  • Dobrodruh: Styl +3, Spěch a Intelekt +2, Síla a Úskočnost +1, Soustředění +0
Aplikujeme-li toto na známé postavy z Dresdenových případů, tak Hendricks je Násilník, Carpenter je Strážce, Valmont je Zloděj, Ramirez je Dobrodruh... Slečna Gardová je nyní spíš Strážce. A Násilník, no ... A já jsem ve skupině Násilník? Ty sám JSI Skupina Násilník.

# Výpočet obnovy

Vaše obnova určuje minimální počet bodů osudu, s nimiž začnete každé herní sezení. Tyto body utrácíte za vyvolávání aspektů (viz Kapitola 7: Aspekty, Pilíře Fate na straně XXX) nebo za aktivaci určitých triků. Každý začíná s třemi body obnovy, ale může je v dalším kroku použít k zakoupení triků. Vaše obnova nesmí být nikdy nižší než jedna.

Každé sezení začínáte s body osudu z předchozího sezení nebo počtem odpovídajícím vaši obnově (co je vyšší).

Clarkova postava, Sean McAvoy, má obnovu jedna. Kdyby začal sezení a žádné body by mu nezůstali z předchozího sezení, měl by jeden bod osudu. Kdyby skončil předchozí sezení s více než jedním bodem osudu, ponechal by si tyto body do dalšího sezení.

Jak bude hra postupovat, vaše postava získá další body obnovy jako výsledek jejího vývoje. Více v Kapitole 11: Cesta Tisíce Mil na straně 195.

# Výběr triků

Trik je zvláštní rys, který odráží jednu specialitu postavy, přínos jejího pláště nebo jiný faktor, který ji dává výhodu. Obecně, trik vám dává bonus +2 k některému přístupu, pokud jej používáte pro konkrétní akci za specifických podmínek. Pro kompletní pravidla vytváření a používání triků se podívejte do Kapitoly 8: S Velkou Mocí na straně XXX.

Vaše postava automaticky získá všechny základní triky svého pláště. Navíc si můžete vybrat další triky dostupné ve vašem plášti nebo si trik vytvořit sami dle pravidel v Kapitole 8.

S pláštěm Kouzelník získá Sean McAvoy automaticky triky Vyvolávání, Magické Praktiky a Pohled do Duše. Jeho hráč, Clark, se rozhodne vzít si další trik Člen Bílé Rady.

# Zaznamenávání stresu a stavy

Každá postava má šest políček stresu (strana XXX), které může označit, aby odolala určitému množství fyzického a duševního nátlaku než utpí trvalé zranění nebo trauma.

Postava rovněž získá určitý počet stavů (strana XXX), které přestavují její zranění, duševní traumata a trvající efekty jejího pláště nebo jiné zdroje. Tři stavy (V Potížích, Na Odpis a Zadlužení) jsou v základu připsány ke každé postavě, navíc pak unikátní stavy spojené s pláštěm postavy. (Podrobnosti jsou popsané u jednotlivých plášťů v Kapitole 8.)

Na kartu své postavy umístěte políčko (nebo políčka, podle popisu) vedlé každého stavu, který můžete označit, když stav působí; nechte si nějaké místo na poznamenání okolností, za kterých jste daný stav zíkali.

Podrobnosti o stresu a stavech viz Zranění, Stres a Stavy na straně XXX.

Clark si napíše, že Sean McAvoy má šest políček stresu a stavy V Požítích a Na Odpis. Seanův plášť Kouzleník mu rovněž dává unikátní stavy Vyčerpaný, Vyhořelý a Třetí Oko, ty si rovněž poznamená.

# Volitelné kroky

V této fázi můžete popsat jeden nebo dva další aspekty, které ještě víc vymezují vaši postavu a/nebo si koupit až dva další triky. Pokud chcete, můžete trik vytvořit od nuly, nebo si vzít další trik dostupný v plášti vaši postavy. Každý takový další trik snižuje obnovu o jeden bod.

Pokud nechcete stanovit další aspekty nebo kupovat další triky, budete mít možnost tak učinit během vývoje postavy, jak je uvedeno v Kapitole 11: Cesta Tisíce Mil na straně 195.

Při dokončování postavy se Clark rozhodne ponechat zbívají dva aspekty prázdné na později. Chce ale vyjasnit Seanovu způsobilost jako badatele, a tak si vybere dva triky: Zasvěcený Vyšetřovatel a Znalec Tradic. To ho stojí dva další obnovy, takže mu zbude jen jeden.

# Dokončení

Některé pláště mají stavy a triky, které vyžadují vymyslet další podrobnosti o vaši postavě. Pokud jste to zatím neudělali, učiňte tak nyní.

A nyní jste připraveni začít. Jak zpíva Fredie Mercury, "Pokračujte se show."